Address
6417-5
Azagongenshita.Oazakaeda,
Miyazaki-shi,Miyazaki
Zip 889-2161
Business hours
OPEN
10:00〜18:30
Sunday
Regular closed
Sunday
Regular closed
Address
6417-5
Azagongenshita.Oazakaeda,
Miyazaki-shi,Miyazaki
Zip 889-2161
Business hours
OPEN
10:00〜18:30
Sunday
Regular closed
Sunday
Regular closed
よくあるご質問
Q. 商品の引き渡し時期はどのくらい?
お支払いいただいてから通常1週間以内に発送いたします。 なお、店頭でも同一商品を販売しております関係で、在庫状況によってはご用意にお時間を頂戴する場合がございます。 また、配送業者の繁忙期などには、発送が通常より遅れる可能性がございますので、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
Q. 不良品が届いた場合はどうすれば?
お申し込みいただいた商品と異なる商品が届いた場合や、商品に破損等がございました場合には、無料にて至急交換対応をさせていただきます。 誠にお手数をおかけいたしますが、商品到着後8日以内に、着払いにて弊社までご返送くださいますようお願い申し上げます。
Q. イメージと違う、間違って注文してしまった為、返品したい場合は?
不良品ではない商品につきまして、お客様のご都合による返品をご希望の場合は、商品到着後8日以内に弊社までご連絡のうえ、ご返送くださいますようお願い申し上げます。 その際の送料につきましては、誠に恐れ入りますが、お客様ご負担とさせていただきます。 なお、下記の場合には返品を承ることができませんので、あらかじめご了承ください。
・一度でもご使用になられた商品
・お客様のお手元で傷や損傷が生じた商品
・お客様により加工やリフォーム等を施された商品
・商品のラベル等を紛失された商品
Q. 修理・保証について
BENEFICOの商品はすべて修理が可能です。初期不良の場合は無償にて対応いたします。ご使用年数にかかわらず、弊社製品であれば「永久保証」の対象となります。レシートや購入控えがなくても問題ございませんので、安心してご利用ください。革の交換・ファスナー交換・内装生地の交換などは有料となりますので、詳細は一度お問い合わせください。修理をご希望の場合は、お手数ですが一度弊社までご連絡ください。なお、劣化の程度によっては修理が不可能な場合もございますので、あらかじめご了承ください。修理受付の流れは「お問い合わせ→弊社よりご案内→製品送付→お見積り→修理実施」となります。
Q. オーダーメイドやカスタムはできますか?
申し訳ございませんが、現在は基本的にオーダーメイドやカスタムの対応は行っておりません。
製品の仕様・カラー・サイズなどは、すべて既定のラインナップからお選びいただく形となります。
ただし、修理やメンテナンスに関しては可能な範囲で対応しておりますので、ご希望の際はお気軽にお問い合わせください。
Q. イベントや催事への出店はしていますか?
BENEFICOでは、皮革製品の製造卸を主体として業務を行っておりますが、各地で開催される催事イベントへの出店にも積極的に参加しております。
また、別注による生産やコラボレーション企画なども承っております。
出店や製品に関するご相談・ご依頼は、お問い合わせフォームまたはメールにてお気軽にご連絡ください。
Q. 海外への発送はできますか?
申し訳ございませんが、現在BENEFICOでは海外への発送は行っておりません。
日本国内のみの配送対応となっておりますので、あらかじめご了承ください。
Frequently Asked Questions
Q. How long does it take for my order to be shipped?
We usually ship within one week after confirming your payment.
Please note that since the same products are also available in our physical store, there may be cases where additional time is required depending on stock availability.
During busy seasons for delivery companies, shipping may take longer than usual. Thank you for your understanding.
Q. What should I do if I receive a defective item?
If you receive an item that is different from your order or has any damage or defect, we will promptly replace it free of charge.
Please return the item to us by cash on delivery (freight collect) within 8 days after receiving the product. We sincerely apologize for the inconvenience.
Q. Can I return an item if I ordered the wrong one or changed my mind?
If you wish to return a product for personal reasons (not due to defects), please contact us within 8 days after receiving your order and return the item to us.
Please note that the return shipping fee will be borne by the customer.
We cannot accept returns in the following cases:
・Items that have been used, even once
・Items damaged or scratched after delivery
・Items that have been altered or customized by the customer
・Items missing tags, labels, or accessories that were originally included
Q. About Repairs and Warranty
All BENEFICO products are repairable.
If a defect occurs at the time of purchase, it will be repaired free of charge.
Regardless of the years of use, all BENEFICO products are covered under our Lifetime Warranty.
Proof of purchase such as receipts is not required, so please feel free to contact us.
Repairs such as leather replacement, zipper replacement, or interior fabric renewal will be charged, depending on the content.
To request a repair, please contact us first.
Please note that in some cases, repairs may not be possible due to the degree of deterioration.
The repair process is as follows:
Inquiry → Guidance from us → Product shipment → Estimate → Repair implementation
Q. Do you offer custom-made or personalized orders?
We are sorry, but we currently do not accept custom-made or personalized orders.
All specifications, colors, and sizes are available only from our standard lineup.
However, we do offer repair and maintenance services within our capability, so please feel free to contact us if you have any requests.
Q. Do you participate in events or pop-up fairs?
Although BENEFICO mainly engages in the manufacturing and wholesale of leather goods, we actively participate in various events and pop-up fairs across Japan.
We also accept special production requests and collaboration projects.
For inquiries regarding events, collaborations, or wholesale opportunities, please feel free to contact us via our inquiry form or by email.
Q. Do you ship internationally?
We are sorry, but BENEFICO currently does not offer international shipping.
Delivery is available within Japan only.
Thank you for your understanding.
Instagram
Facebook
BENEFICO公式LINE
Instagram
Facebook
BENEFICO公式LINE